Inschrijven en deelnemersvoorwaarden

De Gilwell-training is een training uit de vervolgperiode van Scouting Academy. Binnen Scouting Academy is afgesproken dat deelnemers in principe eerst hun basisperiode moeten hebben doorlopen, voordat ze deel mogen nemen aan trainingen uit de vervolgperiode.

Omdat de basisperiode voor direct leidinggevenden anders is dan voor niet-direct leidinggevenden, is ook de ervaringseis voor direct leidinggevenden anders dan voor niet-direct leidinggevenden. Onder direct leidinggevenden worden stafleden verstaan die er wekelijks met de jeugdleden op uit trekken: de leiding van de bevers, welpen, scouts en de begeleiding van explorers. Daar tegenover staan de niet-direct leidinggevenden: groepsbestuurders, groepsbegeleiders, praktijkbegeleiders, regiobestuurders, organisatoren, trainers en andere vrijwilligers.

Voorwaarde voor deelname voor direct leidinggevenden

Je hebt minimaal één jaar ervaring als leidinggevende van een speltak of andere Scoutingeenheid, zoals een bestuur of een activiteitenteam binnen de regio. Is dit nog niet het geval, neem dan contact op met Team Gilwell voor overleg.

Voorwaarde voor deelname voor niet-direct leidinggevenden

Je hebt minimaal één jaar ervaring binnen de niet-direct leiding­gevende functie.

Lees voordat je je aanmeldt de deelnemersvoorwaarden goed door, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Kosten

De Gilwell-training lijkt op het eerste oog misschien een kostbare zaak. Bespreek echter eens met je penningmeester welke mogelijkheden er zijn voor subsidie. Veel gemeenten hebben hiervoor een speciale subsidieregeling. Misschien zijn er zelfs nog wel mogelijkheden tot financiële steun bij de Scoutinggroep of -regio.

De kosten voor de Gilwell-training betaal je via iDEAL. Het bewijs van betaling vind je op de laatste bladzijde van je inschrijfformulier.

Vrije dagen

Naast geld kost deze training ook een aantal vrije dagen. Bespreek eens met je werk­ge­ver of er een mo­ge­lijk­heid is tot het krij­gen van (on)be­taald ver­lof. Er is een speciale brief die je kunt gebruiken bij de aanvraag van die extra vrije dagen. De werkgever zou hier namelijk ook wel eens profijt van kunnen hebben. Download hier de aanbevelingsbrief.